Αρχική / Επικαιρότητα / Επιστροφή στο σχολείο: Θωρακίζοντας το ανοσοποιητικό των παιδιών

Επιστροφή στο σχολείο: Θωρακίζοντας το ανοσοποιητικό των παιδιών

Οι διακοπές έχουν φτάσει στο τέλος τους και το άνοιγμα των σχολείων είναι πλέον προ των πυλών. Γονείς και παιδιά έχουν αρχίσει να μπαίνουν σε διαδικασία προσαρμογής, με τους γονείς να προβληματίζονται κάνοντας διάφορες σκέψεις: «Να τον γράψω τρίτη γλώσσα;», «Θα τη δοκιμάσω και στο πιάνο φέτος», «Κάποιος μου είπε για ρομποτική, ενδιαφέρον ακούγεται». Άραγε τις σκέψεις των παιδιών τις αφουγκράζεται κανείς;

Όλοι οι ενσυνείδητοι γονείς θέλουν αναμφίβολα το καλύτερο για το παιδί τους. Μήπως, όμως, πρέπει να δώσουμε στο παιδί την επιλογή να διαλέξει εκείνο τη δραστηριότητα που του αρέσει περισσότερο; Μήπως να βοηθήσουμε το παιδί να δει την έναρξη της σχολικής περιόδου πιο θετικά και να μην το υπερφορτώνουμε με παραπάνω δραστηριότητες; Πρέπει να σκεφτούμε ποια καθημερινότητα θα κάνει το παιδί μας ευτυχισμένο, αλλά και πώς θα το βοηθήσουμε να ανταπεξέλθει στο δύσκολο πρόγραμμα που θα έχει πάλι φέτος. Πώς θα καταφέρουμε, λοιπόν, να χτίσουμε ένα γερό ανοσοποιητικό που θα προστατεύει το παιδί καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;

Το Α και το Ω για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα είναι, φυσικά, μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, που θα προσφέρει στον οργανισμό όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει τα μικρόβια των ιώσεων, αλλά και το απαιτητικό πρόγραμμα ενός παιδιού.

  • Βιταμίνες, όπως οι C, B, A, D και E, φαίνεται να βοηθούν στην καταπολέμηση ιών και λοιμώξεων. Τις βρίσκουμε σε τροφές όπως είναι τα πορτοκάλια, τα ακτινίδια, το μπρόκολο, το ψάρι, το αυγό, τα γαλακτοκομικά, το συκώτι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως είναι το σπανάκι, τα αβοκάντο και οι ξηροί καρποί.
  • Οι χυμοί, επίσης, θα πρέπει να ενταχθούν στην καθημερινότητά τους. Ακόμα και αν δυσκολεύονται καμιά φορά να τους καταναλώσουν, υπάρχουν λύσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν. Υπάρχουν διάφορες επιλογές συμπληρωμάτων διατροφής που μπορεί κανείς να προμηθευτεί από το φαρμακείο, πάντα όμως αφού συμβουλευτεί πρώτα τον παιδίατρο.
  • Μια ευχάριστη και υγιεινή επιλογή είναι τα βιταμινούχα ροφήματα, τα οποία αποτελούν μια πλούσια πηγή στοιχείων. Μπορεί κανείς να τα βρει και στο περίπτερο της γειτονιάς σε απολαυστικές γεύσεις, ενισχύοντας έτσι τον παιδικό οργανισμό με τα απαραίτητα στοιχεία, όπως μαγνήσιο και ασβέστιο, αλλά και πολλές χρήσιμες βιταμίνες που βοηθούν στη θωράκιση του ανοσοποιητικού (Α, C, Ε, Β12 και Β6).

Προτεραιότητά μας, λοιπόν, είναι να μυήσουμε τα παιδιά από μικρή ηλικία σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με σωστή διατροφή, άσκηση και την απαραίτητη πρόσληψη βιταμινών. Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι πάνω απ’ όλα είναι παιδιά. Ας τους δώσουμε τον χρόνο και τον χώρο που χρειάζονται για να είναι υγιή σωματικά και ψυχικά, χωρίς πίεση και στρες.

Προτού οι γονείς προμηθευτούν οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής, συνιστάται να μιλήσουν με τον παιδίατρο, για να τους συμβουλέψει ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού τους.

Μαρτίνα Νικολάου
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Check Also

Ο εμβολιασμός κατά του κορονοϊού προστατεύει παιδιά και εφήβους από Long Covid, σύμφωνα με μελέτη

Ο εμβολιασμός κατά του SARS-CoV-2, του ιού που προκαλεί την Covid-19, δεν μειώνει απλά τον …