ΠΟΣΚΕ και ΕΕΚΕ εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την αιφνιδιαστική ανακοίνωση της αναστολής της λειτουργίας της πλατφόρμας για τον προγραμματισμό των ραντεβού μέσω ΗΔΙΚΑ και της διασύνδεσης της αποζημίωσης με τον ΕΟΠΥΥ για 1η Φεβρουαρίου 2025. Επανέλαβαν, επίσης, τον προβληματισμό τους σχετικά με τη δυσκολία εφαρμογής της εν λόγω πλατφόρμας, υπογραμμίζοντας ότι τέτοιου είδους αιφνιδιασμοί δεν ευνοούν τη δημόσια υγεία.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση των ΠΟΣΚΕ και ΕΕΚΕ αναφέρει:
Σε επικοινωνία με το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΠΥΥ, αναστέλλεται για 1/2/2025 η εφαρμογή της πλατφόρμας για τον προγραμματισμό των ραντεβού μέσω ΗΔΙΚΑ και διασύνδεσης της αποζημίωσης με τον ΕΟΠΥΥ. Στο επόμενο διάστημα θα υπάρξει ενημέρωση των ιατρών για την πλατφόρμα. Όπως διευκρινίζεται, ο ιατρός προγραμματίζει στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ τα ραντεβού των ασθενών του και υπάρχει δυνατότητα σε κενά ραντεβού να κλείνει ραντεβού ένας ασθενής, παραμένοντας όμως στην διακριτική ευχέρεια του ιατρού η αποδοχή του ραντεβού.
Η ΠΟΣΚΕ και η ΕΕΚΕ είχαν καταθέσει τις αντιρρήσεις τους για τη δυσκολία εφαρμογής της συγκεκριμένης πλατφόρμας με την οποία καλούνται οι κλινικοεργαστηριακοί ιατροί (π.χ. καρδιολόγοι, πνευμονολόγοι, φυσίατροι κ.α.) να δηλώσουν ωράριο που θα δέχονται τους ασθενείς, παρόλο που αυτό δεν προβλέπεται στη σύμβασή τους, όπως επίσης και την αδυναμία προγραμματισμού διάρκειας της εξέτασης χωρίς προηγούμενη προσυνεννόηση με τον ασθενή, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο ασθενής πρέπει να κάνει και ιατρικές πράξεις, όπως π.χ. τρίπλεξ, δοκιμασία κοπώσεως, σπιρομέτρηση κ.λπ.. Το πρόβλημα, δε, γίνεται πιο έντονο στις περιπτώσεις των ψυχιατρικών ασθενών και της ιδιαιτερότητας τους.
Η αιφνιδιαστική ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ το απόγευμα της παραμονής της Πρωτοχρονιάς, με εφαρμογή της από την επόμενη μέρα, είναι πρωτοφανής. Έχουμε δηλώσει ότι, για κάθε αλλαγή στην συνταγογράφηση και στα λειτουργικά προγράμματα, πρέπει να υπάρχει διαβούλευση και ενημέρωση, και όχι αιφνιδιασμοί, για το καλό της Δημόσιας Υγείας.