Αρχική / Τελευταίες Εξελίξεις / Ιδιωτικός Τομέας / Nestlé Ελλάς: «Ενισχύοντας την ποιότητα ζωής και συνεισφέροντας σε ένα πιο υγιές μέλλον»

Nestlé Ελλάς: «Ενισχύοντας την ποιότητα ζωής και συνεισφέροντας σε ένα πιο υγιές μέλλον»

Η Nestlé Ελλάς παρουσίασε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, παρουσία διατροφολόγων και δημοσιογράφων υγείας, τη διαρκή της δέσμευση για βελτίωση της διατροφικής αξίας των προϊόντων της, υπηρετώντας τον σκοπό της «ενισχύοντας την ποιότητα ζωής και συνεισφέροντας σε ένα πιο υγιές μέλλον». Συνεχίζοντας την προσπάθεια για «Καλή Διατροφή, Καλύτερη Ζωή», η εταιρεία ανέπτυξε τις 15 συγκεκριμένες δεσμεύσεις της μέχρι το 2020, ειδικά για το κομμάτι της διατροφής, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτές ήδη εκπληρώνονται μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα και δράσεις στην Ελλάδα και στον κόσμο. 

Σκοπός και αξίες της Nestlé

Ξεκινώντας από την κοινωνική ευαισθησία του Henri Nestlé, που το 1867 ανακάλυψε την Farine Lactée για να καλύψει μια υπαρκτή κοινωνική ανάγκη, η εταιρεία αναπτύχθηκε με σκοπό «να ενισχύει την ποιότητα ζωής και να συνεισφέρει σε ένα πιο υγιές μέλλον». Με αξίες που βασίζονται στον σεβασμό, η Nestlé στοχεύει να έχει θετική επίδραση σε τρεις βασικές κατηγορίες: τον άνθρωπο και την οικογένεια, τις τοπικές κοινότητες, τον πλανήτη.

Για την εκπλήρωση αυτού του σκοπού, η εταιρεία δραστηριοποιείται μέσα από συγκεκριμένες προτεραιότητες και 42 δεσμεύσεις, που με τη σειρά τους οδηγούν σε τρεις μεγάλες φιλοδοξίες για το 2030: να βοηθήσει 50 εκατομμύρια παιδιά να ζουν με περισσότερη υγεία, να βελτιώσει τη ζωή 30 εκατομμυρίων ανθρώπων σε περιοχές που σχετίζονται με την επιχειρηματική της δραστηριότητα και να επιτύχει μηδενικά περιβαλλοντικά απόβλητα στις εγκαταστάσεις της.

Οι δεσμεύσεις σχετικά με τη διατροφή

  • Λιγότερη ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά, ίδια γεύση

Μέσα στην τελευταία διετία (2014 – 2016), η εταιρεία έχει καταφέρει σε παγκόσμιο επίπεδο να μειώσει συστατικά, όπως ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά. Συγκεκριμένα, η μείωση της ζάχαρης αγγίζει το 8,5%, που αντιστοιχεί σε 11.000 τόνους, το αλάτι μειώθηκε κατά 9% (560 τόνους), ενώ το ποσοστό μείωσης των κορεσμένων λιπαρών φτάνει το 7,5%, με 1.500 τόνους λιγότερους.

Μέχρι το 2020, η εταιρεία:

  • θα μειώσει περαιτέρω το αλάτι κατά 10%
  • θα μειώσει περαιτέρω τη ζάχαρη κατά 5%
  • θα μειώσει περαιτέρω τα κορεσμένα λιπαρά κατά 10%
  • θα προσθέσει στα προϊόντα μας πάνω από 750 εκ. μερίδες λαχανικών και 300 εκ. μερίδες συστατικών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (δημητριακά, ξηροί καρποί κ.α.)

Και πώς θα γίνει αυτό χωρίς να επηρεαστεί η γεύση;

  1. Μείωση αλατιού
  • Στα μαγειρικά προϊόντα Maggi, το αλάτι που θα μειωθεί θα αντικατασταθεί από άλλα μπαχαρικά και βότανα.
  1. Μείωση ζάχαρης
  • Στις σοκολάτες, μέρος της ζάχαρης θα αντικατασταθεί από περισσότερο κακάο, γάλα, φρούτα και ξηρούς καρπούς.
  1. Αφαίρεση φοινικέλαιου από όλα τα δημητριακά πρωϊνού και τα μαγειρικά προϊόντα και αντικατάστασή του από άλλα φυτικά έλαια όπως το ηλιέλαιο.
  2. Αφαίρεση τεχνητών χρωμάτων και αρωμάτων και αντικατάστασή τους από φυσικά, που αποτελούνται από συμπυκνώματα φρούτων και λαχανικών.
  3. Αύξηση των φυτικών ινών και φυσικών συστατικών (πχ. λαχανικά, σπόροι, δημητριακά, ξηροί καρποί) των προϊόντων.
  • Με ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό, η ολική άλεση θα συνεχίσει να είναι το 1ο συστατικό σε όλα τα δημητριακά πρωινού, ενηλίκων και παιδιών.
  1. Εμπλουτισμός των τροφίμων με μικροθρεπτικά συστατικά (βιταμίνες και μέταλλα).
  2. Προώθηση ενός σωστού και υγιεινού τρόπου μαγειρέματος, με φρέσκα και θρεπτικά υλικά.
  3. Προώθηση της κατανάλωσης νερού ως του καλύτερου μέσου ενυδάτωσης.
  4. Απλή, κατανοητή και αξιόπιστη παροχή διατροφικών πληροφοριών πάνω στα πακέτα.
  5. Αξιόπιστη επικοινωνία σε παιδιά με βάση πολύ αυστηρούς κανόνες.
  6. Καθοδήγηση των καταναλωτών για το μέγεθος της μερίδας μέσα από την καθιέρωση του «Οδηγού Μερίδας».
  7. Επένδυση στη γνώση μέσα από έρευνες, μελέτες και συνεργασίες με πανεπιστήμια και επιστημονικούς φορείς.
  8. Ανάδειξη της σημασίας των 1.000 πρώτων ημερών ζωής του παιδιού για τη μετέπειτα υγεία του, μέσα από την προώθηση του μητρικού θηλασμού και τον σχεδιασμό νέων προϊόντων που συμβάλλουν στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού.
  9. Εκπαίδευση των τμημάτων της εταιρείας σε θέματα διατροφής.

Επικοινωνία και δράσεις

Την ίδια στιγμή, στις βασικές προτεραιότητες της εταιρείας παραμένει η προώθηση ενός σωστού και υγιεινού τρόπου μαγειρέματος που θα συνοδεύεται από φρέσκα και θρεπτικά υλικά, ο οποίος και προωθείται με συνέπεια, μέσω της συνεχούς επικοινωνίας των μαγειρικών προϊόντων, είτε από τηλεοπτικές διαφημίσεις, είτε από επίσημους προϊοντικούς ιστοτόπους και social media της Nestlé Ελλάς.

Αναφορικά με την παιδική διατροφή, η Nestlé τηρεί απαράβατα τις αρχές του EU Pledge, που μεταφράζονται με μηδενική επικοινωνία σε παιδιά κάτω των 6 ετών και επικοινωνία μόνο προϊόντων που πληρούν συγκεκριμένες διατροφικές προδιαγραφές για τις ηλικίες 6-12.

Παράλληλα, ως εταιρεία με ισχυρή δραστηριότητα και τοπική παραγωγή στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, η Nestlé Ελλάς οργανώνει συντονισμένες ενέργειες και ενημερωτικές δράσεις, όπως το Φεστιβάλ Φροντίδας Νερού, που διοργανώνεται εδώ και 8 συνεχόμενες χρονιές στο εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή, στο Μοναστηράκι Βόνιτσας.

Η Nestlé Ελλάς επιδεικνύει την ίδια ευαισθησία και στη βρεφική διατροφή, επισημαίνοντας μέσω της πρωτοβουλίας «Υγιές Ξεκίνημα, Υγεία μια ζωή», τη σημασία των 1000 πρώτων ημερών στη ζωή του παιδιού.

Με σύμμαχο την επιστήμη

Τέλος, πραγματοποιούνται συνεχείς επενδύσεις σε μελέτες, συνεργασίες με επίσημους επιστημονικούς φορείς και πανεπιστήμια, καθώς και τη συμμετοχή σε συνέδρια διατροφής και υγείας. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η μελέτη για την επίδραση της κατανάλωσης καφέ στο στομάχι (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο), η οποία δημοσιεύθηκε σε μεγάλα επιστημονικά περιοδικά ως η πρώτη που πραγματοποιήθηκε στον κόσμο, συμβάλλοντας στη βαθύτερη κατανόηση της βιολογικής δράσης του καφέ στον οργανισμό και αποδεικνύοντας ότι ο καφές (και ιδιαίτερα ο στιγμιαίος) δεν έχει καμία αρνητική επίδραση στο στομάχι, εφόσον καταναλώνεται με μέτρο από υγιή πληθυσμό.

Check Also

Κοινή Διακήρυξη για την υποστήριξη μητρικού θηλασμού

Κατόπιν συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υγείας, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας κ. Ι. Μπασκόζος …