Αρχική / Τελευταίες Εξελίξεις / Συνέδρια / Εκδηλώσεις / 12ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Management: Υγεία και “ευφυές” επιχειρείν

12ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Management: Υγεία και “ευφυές” επιχειρείν

Ο σημαίνων ρόλος των φαρμακευτικών εταιρειών σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τα νέα δεδομένα που θα καθορίσουν τη φαρμακευτική πολιτική τα επόμενα χρόνια, το πολύπλοκο ταξίδι των ασθενών, αλλά και οι τρόποι για να δοθεί μια αναπτυξιακή διάσταση στον κλάδο της Υγείας και να αρθούν οι δυσκολίες τέθηκαν επί τάπητος στο 12ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Management, με κεντρικό θεματικό άξονα «2020-2030: Προάγοντας την Υγεία στην εποχή του “ευφυούς” επιχειρείν». Το Συνέδριο διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Management (ΕΕΦαΜ) και πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, με τη συμμετοχή πολλών καταξιωμένων στελεχών της φαρμακοβιομηχανίας, ακαδημαϊκών και μελών της επιχειρηματικής κοινότητας.

Στην εναρκτήρια ομιλία της η Πρόεδρος Δ.Σ. της Ε.Ε.Φα.Μ. Σοφία Νάσιου επεσήμανε: «Η θεματολογία του Συνεδρίου συμβαδίζει με τις εξελίξεις και με την τάση του ευφυούς επιχειρείν. Θα απαντήσει σε πολλά από τα ερωτήματα που μας απασχολούν. Θα μιλήσουμε για φαρμακευτική πολιτική και για καινοτομία».

Οι πρόεδροι της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, Σπύρος Φιλιώτης, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ – LILLY και Γιώργος Αλεβιζόπουλος, Γενικός Διευθυντής AENORASIS, ανέλυσαν τις προκλήσεις στον χώρο του φαρμάκου ενόψει της νέας δεκαετίας. Όπως είπε ο κύριος Αλεβιζόπουλος: «Το φετινό συνέδριο ξεκινάει τη νέα δεκαετία από το μηδέν. Με νέα ανανεωμένη και δυνατή 11άδα και ηχηρές μεταγραφές από την Ελλάδα και από το εξωτερικό. Μοναδικός στόχος μας είναι άμεσα το πρωτάθλημα της Ε.Ε.Φα.Μ.». Από την πλευρά του, ο Σπύρος Φιλιώτης τόνισε: «Να θυμηθούμε λίγο τον ρόλο μας στην κοινωνία, να φέρνουμε θεραπείες και εργαλεία για τον επιστήμονα υγείας και για τον πολίτη, για να ζει καλύτερα και περισσότερο. Εάν δεν λυθούν θέματα όπως το rebate και το clawback, δεν θα μπορούμε να είμαστε συνεπείς στο ρόλο μας. Η βιωσιμότητα πρέπει να είναι σίγουρη και αέναη».

Η πρώτη ημέρα του Συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στη φαρμακευτική πολιτική της χώρας και στην καινοτομία. Ο δημοσιογράφος Αντώνης Σρόιτερ συντόνισε ένα debate για φλέγοντα θέματα φαρμακευτικής πολιτικής, με τη συμμετοχή του Υφυπουργού Υγείας Βασίλη Κοντοζαμάνη, του Προέδρου του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) Ολύμπιου Παπαδημητρίου και του Αναπληρωτή Καθηγητή Οικονομικών της Υγείας Σωτήρη Βανδώρου.

Ο κ. Κοντοζαμάνης αναγνώρισε το δυσθεώρητο ύψος του clawback και είπε ότι η Πολιτεία χρειάζεται να μεταφέρει εμπειρίες και καλές πρακτικές από το εξωτερικό. «Η κυβέρνηση αυτή αναγνωρίζει ότι πρέπει ο κλάδος της Υγείας να συνεισφέρει, να επιχειρεί σε ένα υγιές περιβάλλον, να υπάρχει κέρδος (δεν ποινικοποιούμε το κέρδος) και, επειδή η κατάσταση, όντως, είναι πολύ δύσκολη, θα πρέπει μαζί να βρούμε λύσεις στα προβλήματα, που έχουν αρχίσει να χρονίζουν, και δυστυχώς, έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα του συστήματος υγείας. Θα πρέπει με συγκεκριμένα διαρθρωτικά μέτρα να μειώσουμε το clawback, έτσι ώστε να φθάσουμε σε ένα σημείο, που θα γίνει -γιατί όχι;- και μηδέν. Μηδέν θα έπρεπε να είναι. Όμως αυτά δεν πρέπει να γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε με ένα νόμο ή με μία υπουργική απόφαση. Χρειάζεται ένα σχέδιο 2-3 ετών, το οποίο εκπονούμε με μέτρα στα οποία θα συμφωνήσουμε όλοι μαζί», επεσήμανε ο Υφυπουργός Υγείας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και το πρώτο panel, με θέμα την Καινοτομία και τις προσδοκώμενες εφαρμογές της από τη Φαρμακευτική Βιομηχανία, αλλά και τον ευρύτερο χώρο της Υγείας τη δεκαετία που ξεκινά. Η κορωνίδα της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας είναι η εξωστρέφεια, είπαν οι ομιλητές και θύμισαν ότι το ελληνικό φάρμακο εξάγεται σε 85 χώρες, σε δύσκολες αγορές.

Η δεύτερη μέρα του Συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στην αυτο-φροντίδα και τις νέες προκλήσεις, που εγείρουν τα ψηφιακά μέσα. Η Jurate Švarcaite, Director General, Association of the European Self-Care Industry (AESGP), εξήρε τη σημασία της αυτό-φροντίδας: «Η αποστολή μας είναι να προάγουμε την αυτο-φροντίδα. Κερδίζουμε χρόνο, χρήματα και επισκέψεις στα επείγοντα. Οι άνθρωποι θέλουν να προλαμβάνουν τις ασθένειες και το 77% είναι έτοιμο να το κάνει, για να προασπίσει την υγεία του. Λέμε ναι στην αυτοδιάγνωση για όλους, άρα εκπαίδευση, για να κάνουμε έξυπνες επιλογές για την αυτο-φροντίδα».

Η Birgit Schuhbauer, Vice President Self Care EMEA Region & Developed Market Cluster, Johnson & Johnson Consumer Europe, αναφέρθηκε στις τάσεις στον τομέα της αυτο-φροντίδας διεθνώς. «Οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερη πληροφορία, ψάχνουν ενδείξεις και πιο ολιστικές λύσεις».

Οι ομιλητές υποστήριξαν ότι η αυτο-φροντίδα πρέπει να εδραιωθεί ως πυλώνας ανάπτυξης του κλάδου της Υγείας και του Φαρμάκου στην Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη ενότητα παρουσιάστηκε ο ρόλος του φαρμακοποιού ως συμβούλου πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, αλλά και ο νεο-αναδυόμενος ρόλος των influencers στην προώθηση της ενημέρωσης των καταναλωτών για θέματα αυτό-φροντίδας.

Ο Δημήτρης Μωραΐτης, γενικός διευθυντής της ΒΙΑΝ, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ), κατέρριψε διαδεδομένους μύθους για τα ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ και ανέφερε κάποια ιστορικά στοιχεία για τις πανδημίες. Ο φαρμακοποιός Θάνος Λυκούδης μίλησε για τους πολλαπλούς ρόλους του φαρμακοποιού στην αυτό-φροντίδα. Η Κατερίνα Γκαγκάκη, επικοινωνιολόγος, perception management specialist, μίλησε για τον ρόλο των διαμορφωτών κοινής γνώμης, των γνωστών influencers.

Αργότερα την ίδια μέρα, αναλύθηκε το «άνοιγμα» του κλάδου της Υγείας στην ψηφιακή εποχή. Η συζήτηση εστίασε στους τρόπους, με τους οποίους η ενσωμάτωση της νέας ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στη στρατηγική των φαρμακευτικών εταιρειών αναμένεται να αλλάξει το τοπίο των υπηρεσιών Υγείας.

Το επιστημονικό πρόγραμμα του Συνεδρίου ολοκληρώθηκε την τρίτη ημέρα, με την παρουσίαση μεθόδων, με τις οποίες τα στελέχη των επιχειρήσεων μπορούν, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, να μαθαίνουν και να εξελίσσονται.

Τα Αριστεία Ε.Ε.Φα.Μ

Κατά παράδοση, η διοργάνωση “έκλεισε” με την απονομή των Αριστείων Ε.Ε.Φα.Μ., τον θεσμό που επιβραβεύει τις βέλτιστες και πιο καινοτόμες πρακτικές επικοινωνίας και επιδιώκει να ενθαρρύνει την υιοθέτηση αποτελεσματικών στρατηγικών επικοινωνίας στον φαρμακευτικό κλάδο και να υπογραμμίσει τη συμβολή τους στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, πάντα με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.

Η Επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής του 12ου Συνεδρίου, Ντανιέλα Μάλο, προχώρησε αρχικά στην παρουσίαση των υποψηφιοτήτων που προκρίθηκαν στην τελική φάση του διαγωνισμού και στη συνέχεια έλαβε χώρα η τελετή απονομής.

Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Καμπάνια Προϊόντων ΜΗΣΥΦΑ» έλαβε η εταιρεία ΒΙΑΝ για το προϊόν “SALONPAS”, ενώ το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ-LILLY, για το προϊόν “CARBOSYLANE”. Στην κατηγορία «Καμπάνια Προϊόντων Αυτο-φροντίδας», το πρώτο βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία ΒΙΑΝ για το προϊόν “ALTION”, ενώ το δεύτερο στην εταιρεία ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ-LILLY για το προϊόν “YOTUEL”. Σε ό,τι αφορά στην κατηγορία «Καμπάνια Ψηφιακής Επικοινωνίας», το πρώτο βραβείο έλαβε η εταιρεία AENORASIS για την καμπάνια “LET’S ΠΑΠ”, ενώ το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία ΒΙΑΝ για την καμπάνια “NOVALAC”. Στην κατηγορία «Καμπάνια Ώριμου Προϊόντος ή Ομάδας Προϊόντων» το πρώτο βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία JANSSEN για το προϊόν “STELARA”, ενώ το δεύτερο στην εταιρεία ROCHE για το προϊόν “AVASTIN”. Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Πρόγραμμα Υποστήριξης Ασθενών & Ευαισθητοποίησης Κοινού», έλαβε η εταιρεία SANOFI για το πρόγραμμα «ΕΝΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ.. ΑΓΩΝΩΝ ΖΩΗΣ», ενώ το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία NOVARTIS για το πρόγραμμα «ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ». Τέλος, στην κατηγορία «Καμπάνια Νέου Προϊόντος» το πρώτο βραβείο απέσπασε η εταιρεία ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ-LILLY για το προϊόν “TRULICITY ενώ το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία PFIZER για την καμπάνια “XELJANZ”.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.eefamcongress2020.gr.

Check Also

ΕΕΦαΜ: Στο πλευρό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για εθελοντική παραγωγή προστατευτικών ασπίδων προσώπου

Η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Management (Ε.Ε.Φα.Μ.) υποστήριξε την πρωτοβουλία που ανέλαβε το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών …