Αρχική / Τελευταίες Εξελίξεις / Συνέδρια / Εκδηλώσεις / «Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στην αγορά των ΜΗΣΥΦΑ και των Καλλυντικών»

«Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στην αγορά των ΜΗΣΥΦΑ και των Καλλυντικών»

Οι μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης που «ανοίγονται» στην αγορά των ΜΗΣΥΦΑ και των Kαλλυντικών, αναδείχθηκαν στο πλαίσιο του 2nd OTC & Cosmetics Conference, το οποίο πραγματοποιείται στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής από την ETHOS MEDIA σε συνεργασία με το περιοδικό Pharma & Health Business και το πόρταλ virus.com.gr.

Είναι χαρακτηριστικό πως παρά την κρίση το μέγεθος της αγοράς παραμένει σταθερά στο 1 δις ευρώ, με τις εταιρίες του κλάδου να αυξάνονται σε συνάρτηση με την εμπιστοσύνη του λιανεμπορίου. Παράλληλα, έχουν διατηρηθεί πολλές εκ των θέσεων εργασίας.

«Παρά την προηγούμενη παρατεταμένη ύφεση, τα capital controls, τις μειώσεις εισοδημάτων, τα OTC και τα καλλυντικά δείχνουν σταθερότητα και δείγματα αύξηση. Το ίδιο και το κανάλι του φαρμακείου» ανέφερε σχετικά ο Θεόδωρος Δ. Γιαρμενίτης Πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ). Σύμφωνα με τον κο Γιαρμενίτη, οι εταιρίες του κλάδου άντεξαν γιατί ήταν υγιείς, είχαν αξιόλογα στελέχη, εξωστρέφεια, καινοτομία, καλή εκπαίδευση, καλά εργαστήρια, καλό marketing και όραμα, ενώ είχαν προετοιμασθεί για εξαγωγές σ’ όλες τις ηπείρους (180 εκ. €).

Αναφορικά με τα δίκτυα διανομής, στα καλλυντικά έχουν προστεθεί οι πωλήσεις στο διαδίκτυο (90 εκ. ευρώ συνολικός κύκλος εργασιών e-shops), ενώ στον κλάδο έχουν μπει δυναμικά και οι φαρμακευτικές εταιρείες. Σ’ ό,τι αφορά την αγορά των δερμοκαλλυτικών και των φυσικών καλλυντικών ανά κανάλι στο φαρμακείο, οι προβλέψεις του ΠΣΒΑΚ έχουν ως εξής:

  • Η ευρεία διανομή από 37,5% το 2015 αναμένεται να έχει μια πτώση στο 36,7% το 2016.
  • Η επιλεκτική διανομή από 18,8% το 2015 αναμένεται στο 19%, τα Φαρμακεία από 26,7 το 2015 αναμένεται στο 27,4 το 2016, τα Κομμωτήρια από 5,9% στο 5,8% το 2016, οι απευθείας πωλήσεις .
  • Από το 9,7% το 2015 σε 9,8% το 2016, τα κέντρα ευεξίας και Spa από το 1,4% το 2015 στο ίδιο ποσοστό και το 2016.

Οι εταιρίες του κλάδου εκτιμούν ότι πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στον τομέα αυτό θα προκύψουν από την αύξηση του Ιατρικού και Ιαματικού Τουρισμού.

«Τα ΜΗΣΥΦΑ πρέπει να πωλούνται αποκλειστικά δια χειρός φαρμακοποιού» σημείωσε σχετικά ο Γενικός Δ/ντής του Συνδέσμου Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ), Γεώργιος Δόκιος, ο οποίος εμφανίστηκε καθησυχαστικός αναφορικά με την απελευθέρωση της τιμής των OTC από 1/1/17. «Οι Ευρωπαίοι φαρμακοποιοί έχουν όλες τις ικανότητες για την περαιτέρω ανάπτυξη της αυτοφροντίδας» πρόσθεσε, προτείνοντας να δοθεί η σχετική έμφαση τόσο στο πρόγραμμα σπουδών της φαρμακευτικής όσο και μετέπειτα, με κατάρτιση στην αποτελεσματική επικοινωνία και τη παροχή συμβουλών όταν αυτές ανταποκρίνονται σε ελαφρά συμπτώματα που εμπίπτουν στην αυτοθεραπεία. Ταυτόχρονα, ζήτησε τη θέσπιση σαφών χρονικών κριτηρίων για την έγκριση και διεύρυνση της λίστας των ΜΗΣΥΦΑ και τη δημιουργία Διεύθυνσης Αυτοφροντίδας στον ΕΟΦ.

Στο κανάλι του φαρμακείου «ποντάρει» και ο ΠΣΒΑΚ, χαρακτηρίζοντας τα OTC και τα καλλυντικά είναι τα «νέα όπλα του Φαρμακείου».

Check Also

Νέος Πρόεδρος του ΕΟΦ ο Δημήτρης Φιλίππου

Η Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων ενέκρινε κατά πλειοψηφία τον διορισμό του γιατρού Δημήτρη Φιλίππου στη …