Αρχική / Τελευταίες Εξελίξεις / Ιδιωτικός Τομέας / Εστιατόρια και ταβέρνες μετά την πανδημία: Πέντε αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην εστίαση της νέας εποχής

Εστιατόρια και ταβέρνες μετά την πανδημία: Πέντε αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην εστίαση της νέας εποχής

Η πανδημία οδήγησε τη βιομηχανία ταβέρνα-εστιατόριο στα όριά της και έδειξε πόσο ευαίσθητη είναι. Χωρίς να υπάρχουν στοιχεία (που έπρεπε), χιλιάδες εστιατόρια και ταβέρνες έκλεισαν οριστικά και άλλα στράφηκαν στο pick up, take out και delivery (λέξεις που σύντομα πρέπει να ελληνοποιηθούν μαζί με τα παράγωγα τους) για να επιβιώσουν. Σήμερα, ένα χρόνο σχεδόν μέσα στην πανδημία, μπορούμε να δούμε πως η βιομηχανία-ταβέρνα, εστιατόριο θα αλλάξει σε πολλά.

του Νίκου Κατσαρού, π. Προέδρου ΕΦΕΤ, Διευθυντή Τμημ. Διατροφολογίας New York College

Σε πολλές περιπτώσεις, ο κορονοϊός θα αποτελέσει και την ευκαιρία για καινοτομία, ανακαίνιση και δημιουργικές μεθόδους προσέλκυσης πελατών. Εδώ παρουσιάζονται πέντε αλλαγές που επεβλήθησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και θα παραμείνουν για εκείνα τα εστιατόρια και ταβέρνες που θέλουν όχι μόνο να διατηρήσουν, αλλά και να αυξήσουν την πελατεία τους.

1. Επικέντρωση στην Υγιεινή και Ασφάλεια
Η εστίαση ήταν πάντα υπό την επιτήρηση των ελεγκτικών μηχανισμών της χώρας, έστω και ημιτελή έως ανύπαρκτη, τώρα όμως θα βρίσκεται κάτω από τον έλεγχο του αυστηρότερου επιθεωρητή: του πελάτη. Ο πελάτης θα απαιτεί καθαριότητα παντού. Σημεία απολύμανσης, καταλόγους μιας χρήσεως, μαχαιροπήρουνα μιας χρήσεως, προσωπικό με μάσκες κ.λπ. Με δύο λόγια, θα κάνουν όχι μόνο όσα δεν έκαναν πριν, αλλά δυο φορές περισσότερα. Ιδιαίτερα η προετοιμασία και το σερβίρισμα του φαγητού πρέπει να αλλάξουν οριστικά. Για να γίνουν αυτά, η βιομηχανία εστιατόριο-ταβέρνα πρέπει να κάνει επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα.

2. Προσαρμογή στην ψηφιακή τεχνολογία
Όπως πολλές άλλες υπηρεσίες και βιομηχανίες επιτάχυναν την ψηφιακή προσαρμογή τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ίδιο συνέβη και στον κλάδο της εστίασης. Η εστίαση πρέπει άμεσα να ενσωματώσει την ψηφιακή τεχνολογία, για τον απλό λόγο ότι οι πελάτες που είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία, θα επιθυμούν να κάνουν παραγγελία ή να πληρώσουν με το κινητό, ταμπλέτα, μέσα στο εστιατόριο. Ασφαλώς θα είναι απαραίτητο και για εκείνα τα εστιατόρια-ταβέρνες που θέλουν να επεκταθούν στις εξ αποστάσεως παραγγελίες (online, pick up and delivery). Προφανώς και η ψηφιακή προσαρμογή απαιτεί κόστος, αλλά θα είναι απαραίτητη για την εστίαση της νέας εποχής.

3. Δημιουργικοί και επικαιροποιημένοι κατάλογοι (menus)
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι εξ αποστάσεως παραγγελίες (pick up, online και delivery) ήταν κυρίως κοινά φαγητά (πίτσες, σουβλάκια, μακαρόνια, πατάτες, όσπρια, κρέας με πατάτες, πίτες κ.λπ.), όχι όμως ειδικά μαγειρεμένα φαγητά. Με δεδομένο ότι οι εξ αποστάσεως παραγγελίες θα συνεχιστούν και στη μετά την πανδημία εποχή, τα εστιατόρια και οι ταβέρνες θα πρέπει να επικεντρωθούν σε μοναδικά εδέσματα που είναι εκτός των εξ αποστάσεως παραγγελιών. Με την απλή επικρατούσα πλέον λογική «αφού μπορώ να το πάρω εξ αποστάσεως και να το απολαύσω μαζί με την παρέα στο σπίτι, γιατί να πάω στην ταβέρνα;».
Εδώ εναπόκειται στην καινούργια γενιά των αρχιμαγείρων, πέρα από τους τηλεοπτικούς, να παρουσιάσουν εδέσματα με κύριο χαρακτηριστικό την υγιεινή και ασφάλεια.

4. Προώθηση των εξ αποστάσεως παραγγελιών
Αυτό που καθιερώθηκε στη διάρκεια της πανδημίας θα συνεχιστεί και στη μετά τον κορονοϊό εποχή. Η βιομηχανία εστιατόριο-ταβέρνα πρέπει να επενδύσει και στον ανταγωνιστικό τομέα των εξ αποστάσεως παραγγελιών.

5. Προσαρμογή των φυσικών χώρων
Τα μέτρα της πανδημίας θα συνεχιστούν προσαρμοσμένα και στη μετά τον κορονοϊό εποχή. Οι αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών θα είναι μεγαλύτερες, το στρίμωγμα ανύπαρκτο, η μικροσκοπική κουζίνα, οι τουαλέτες χωρίς αποστείρωση, οι ανύπαρκτοι σχεδόν διάδρομοι διέλευσης κ.λπ. θα αποτελέσουν παρελθόν για τις επιχειρήσεις του κλάδου που θα επιβιώσουν. Μεγάλο πλεονέκτημα θα αποτελέσει για εκείνες τις επιχειρήσεις του κλάδου που διαθέτουν ή μπορούν να δημιουργήσουν φυσικό χώρο, κήπο ή αυλή, αφού ο εξωτερικός χώρος, μαζί με τον καλό καιρό, θα προσελκύει τους πελάτες.
Ο κορονοϊός έδειξε ότι η βιομηχανία εστιατόριο-ταβέρνα δεν μπορεί να παραμείνει αδρανής. Πρέπει να ενσωματώσει ψηφιακές τεχνολογίες, να παράγει δημιουργικούς καταλόγους, να αναμορφώσει και εξωραΐσει τους εσωτερικούς χώρους, να εκπαιδεύσει το προσωπικό κ.λπ.
Και αυτή η επένδυση θα επιβραβεύσει τον κλάδο της εστίασης τα επόμενα χρόνια.

Check Also

Εμβόλιο κορονοϊού: Είναι αρκετή μία δόση για όσους έχουν νοσήσει;

Για εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο είναι διαθέσιμα τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna, …